Fredagsfys - överkropp & en ny magövning!

Idag körde vi ett pass som vi gemensamt kört en gång tidigare & lagt upp på bloggen. Det inlägget hittar du härLina har kört det flera gånger på egen hand. Det är ett riktigt bra pass för överkroppen & tanken är att du ska ha lite tyngre vikter. Nu när det är ljust på kvällarna & man kan köra löprundor ute, är det bra att kombinera det med lite tyngre styrketräning. Pulsträningen får vi ju genom löpningen, så då räcker det med cirka ett cirkelpass i veckan.
 
 
 
 
 
Ja, som vi sagt tidigare - man ska inte vara snygg när man tränar... ;-) Här bjuder vi (Vickan ovan & Lina nedan) på varsin ta-i-och-kämpa-bild.
 
 
 
 
 
Vi avslutade passet med en ny magövning - Planka med touch. En riktig utmaning för bålen. Du står i planka med en hantel eller vattenflaska framför dig. Nudda med händerna på toppen av flaskan/hanteln växelvis. Spänn kroppen, sug i naveln & håll kroppen rak genom hela övningen. Nedan kommer en film där vi visar hur vi gör. Vi körde den i en Tabata intervall. Alltså jobba i 20 sekunder, vila i 10 sekunder gånger 8. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: