Söndagslöpning

Då maken och sonen var iväg och spelade golf och dottern var hos en kompis fick jag lite egentid för träning. Jag hade ingen bil så alternativen var att antingen cykla (ca 6 km) till Friskis eller köra hemmaträning. Det är rätt skönt att cykla till gymmet och få gratis uppvärmning men jag bestämde mig för att ta en löprunda och avsluta med bålstabilitetsövningar hemma. Jag tänkte ta en kortare runda på 5-6 kilometer så jag försökte hålla ett lite högre tempo. Då jag är en riktig tävlingsmänniska så har jag svårt att inte tänka på tider när jag springer, det är min sporre att höra kilometertiderna. Det kändes riktigt bra och jag kände mig pigg tills ca 5 kilometer. Då tog det tvärnit precis innan en lång seg uppförsbacke och jag fick håll! Det brukar jag aldrig få! Men envis som jag är tog jag mig upp för backen men om man tittar på splittiderna så förstörde den kilometern hela sluttiden. Skam den som ger sig, så jag stannade till en sekund på toppen av backen och kunde sedan fullfölja rundan och kände mig ändå nöjd efter.  Jag avslutade med en liten cirkel för bålstabiliteten hemma i trädgården. En härlig start på dagen blev det :).
 
Jag använder mig av Runkeeper, den som är gratis. Räcker bra för mig :) //Lina
 
Som ni ser förstörde kilometer 6 allt :), knappt styrfart uppför backen ;)
 


Härliga vyer! Snacka om balsam för själen.


 
Älskar mina Nike lunarglide 6
 


Kommentera här: