4 december - Träningsutmaning 1!

Fjärde "luckan" i Friskis & Svettis Julkalender 2015. Idag är det dax för vår första träningsutmaning. Gör utmaningen själv eller kanske tillsammans med en vän, arbetskamrat, klasskompis, granne, laget eller familjemedlem. Utmaningen går naturligtvis att göras både i Friskis & Svettis lokaler eller hemma. Vi har valt utmaningar utan redskap för att de ska kunna göras överallt. Var noga med att ha en lite uppvärmning innan utmaningarna, så att ni inte skadar er. Ta gärna en bild när du gör utmaningen & lägg upp på Instagram. Tagga bilden med #friskisjul, så har du möjlighet att vinna bra grejer. För att Friskis & Svettis ska se din bild behöver du ha en öppen profil nu i december. 
 
Träningsutmaning 1!
Crawl out stege 10 - 1. (Se film längst ner i inlägget)
Stå rakt upp, böj dig ner & sätt i händer vid fötterna. Gå med armarna ut till plankposition på raka armar. Gör 10 armhävningar. Gå sedan tillbaka på armarna & res dig rakt upp. 
Gå sedan direkt ner till armhävningsposition igen. Gör 9 armhävningar. Gå tillbaka på armarna & ställ dig rakt upp.
Gå ut med armarna till armhävningsposition. Gör 8 armhävningar. Gå tillbaka.
Fortsätt ända ner till att du gör 1 armhävning. 
BRA JOBBAT!
 
Naturligtvis är det helt ok att göra armhävningarna med knäna i golvet. Du känner själv av vilken variant av armhävning du kan & orkar göra. Man kan även blanda med några vanliga & några med knäna i. Tycker du att det är för många armhävningar, kan du exempelvis börja på 7 & gå ner till 1. Känns det för lätt, kan du börja på 15 armhävningar. Välj själv, men låt det bli en utmaning & låt det vara lite jobbigt!
 
Det här är en bra övning för både smidigheten & styrkan i överkroppen.
 
Följ oss gärna på Instagram @life_in_a_happy_way.
 
 
 
Två varianter av Crawl out. Ovan gör Vickan armhävningarna på knä. Nedan gör Lina armhävningarna på fötterna. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: