Stegen 150201

Vi inledde februari med ett riktigt tufft pass på Friskis. Härlig start på en ny månad! Det blev stegen 21-15-9-9-15-21 som vi har visat tidigare. Idag hade vi turen att få köra alldeles själva i en liten sal på Friskis. Det kändes riktigt lyxigt!! Förra gången vi körde detta pass använde vi tjockmattan med höga knän mellan varven. Men det fanns ingen i salen vi var i idag, så vi fick snabbt tänka om då egen träningslokal kändes mer lockande än tjockmattan. Vi tog istället varsin stepbräda & sprang upp & ned på den - 100 st sammanlagt & vi bytte ben som första steg upp på stepbrädan så att det blev 50 st/ben. Detta blev mycket jobbigare än tjockmattan... Det är det som är så bra, att man alltid kan ändra i passen & byta ut efter vad man har för utrustning. Vi hade inte tillgång till musikanläggning, så vi lyssnade på Vickans spellista med träningslåtar via mobilen för att slippa höra för mycket av vårt flåsande ;-).
 
 
 
Övningarna vi hade i vår stege var marklyft, burpees & butterfly situps. Vi började med 100 upp & ner på stepbräda. Sedan 21 st marklyft, 21 st burpees, 21 st butterfly situps. Därefter 100 upp & ner på stepbrädan igen. Sedan var det dax för omgång med 15 repetitioner, osv....
 
 
 

Kommentera här: