Cirkelpass med 100 reps/övning

Idag varierade vi oss lite & testade en ny variant av cirkelpasset med 100 repetitioner av varje övning. Vi har kört det upplägget en gång tidigare, men idag bytte vi ut några övningar. Vi körde 10 övningar, 10 repititioner per gång i 10 varv. Allt som allt blev det alltså 1000 repetitioner. Det tog oss cirka 45-50 minuter.
 
De här övningarna körde vi:
Burpees
Squat med hopp
Sprintsitups
Breda armhävningar
Gående utfallssteg med viktplatta på raka armar 10kg
Toes to ball
Saxhopp
Smala armhävningar
Kettlebell swing 12-16kg
Push press 15-20kg
 
 
 
Det här är ett himla roligt upplägg, men otroligt utmanande. I det här passet kommer du snabbt utanför din bekvämlighetszon :-). De första 5 varven är nästan värst, för då är det riktig uppförsbacke. De sista 5 varven får du i alla fall räkna nedåt & man ser en ände på det hela. Som vi sagt tidigare, ganska vidrigt under själv passet men fantastiskt underbart efter ;-).
 
 
 
Detta är all utrustning man behöver! Resten får kroppen (& pannbenet!!!) klara av! 
 
 
 
Squat med hopp. Ner i en squat & sedan ett upphopp. Direkt ner i en squat igen & så upprepar man. 
 
 
 
Gående utfall med viktskiva. 10 steg sammanlagt, 5 framåt med höger ben & 5 framåt med vänster ben. Knät ska ej passera tån. Denna bild togs efter passet så Vickans ben var lite möra och knät åkte fram lite för långt :).
 
 
 
Saxhopp. 10 hopp sammanlagt, alltså höger ben fram 5 gånger & vänster ben fram 5 gånger.
 
 
 
Push press. En liten böj i benen för att sedan pressa upp skivstången på raka armar. Sista övningen på ett varv. Då är man bra trött. 
 

Kommentera här: