Varför jag tränar som jag gör

Jag tänkte jag skulle skriva ett inlägg om varför jag tränar så mycket som jag gör och lägger ned tid på att läsa om träning och teknik. Jag tränar i snitt 5 pass i veckan ca 1-1,5 timme per gång. Egentligen är det inte så mycket tid om man tänker efter. Ta bort lite tv tid så får du lätt ihop det :). Jag har alltid varit en aktiv person och tränat sedan barnsben. Då jag både spelade handboll och dansade som barn/ungdom, så var det fullt upp nästan varje dag och jag älskade det. Jag tror att det fört med sig att jag ser ett aktivt liv som naturligt. 
 
 
 
Helt klart är vi människor gjorda för att röra på oss. Att jag nu nästan lägger all tid jag har över på träning har kommit de senaste åren. Att utvecklas och se resultat ökar motivationen och lusten att fortsätta. När jag säger resultat menar jag välmående, ökad styrka och ökad energi. Visst att kläderna sitter bättre är självklart också positivt, men inte huvudmålet. Prio 1 är alltid familjen, men med god planering funkar det mesta. Många pratar idag om att det är sån träningshets, men träningen blir vad man själv gör den till tycker jag. För mig är det inget måste utan en naturlig del av mitt liv. Jag känner också att ska jag lägga ned så mycket tid som jag gör på träning, så ska jag göra den bra också. Därför försöker jag läsa på och tänka igenom hur jag tränar. Jag tränar inte som jag gör för att ge andra dåligt samvete, utan jag tränar för min skull. Hur andra väljer att göra är deras ensak. 
 
 
 
Den här bloggen har vi för att försöka inspirera andra att träna och ge tips. Vi vill även visa att tiden finns om man vill, även om man jobbar och har hus och familj. Som jag nämnt tidigare handlar det om prioriteringar och planering. Jag läste någon gång (kommer ej ihåg vart) att det tar 21 dagar tills det blir en vana. Så är det lite kämpigt att komma igång med träningen, tänk på att om 21 dagar blir det bättre ;-)! //Lina
 

1 Mimmi:

skriven

Håller med, träning går absolut att få in i vardagen. Jag kör just nu gärna korta intensiva pass ca 2ggr i veckan samt en kondition lr två och en egen styrka. Skönt kul och jag är mycket piggare och gladare mamma👍

Kommentera här: