Stegen 150329

Idag körde vi en variant på stegen som vi hade med i ett inlägg den 1 februari. Vi bytte ut en av övningarna & körde squats istället för raka marklyft. De tre övningarna vi körde blev alltså burpees, butterfly situps & squats. Vi körde först 21 repetitioner av varje övning, sedan 15 & till sist 9. Där vände vi upp igen & körde 9, 15 & 21 repetitioner av varje övning igen. Mellan varje övning körde Lina idag 50 hopp med hopprep, medan Vickan sparade på sina benhinnor & körde istället 100 snabba fötter. Det gäller att hålla ett så högt tempo du kan utan att tappa tekniken. Sammanlagt blir det alltså 90 burpees, 90 butterfly situps & 90 squats. Vi avslutade dagens träningspass med ytterligare en stege, men den visar vi en annan gång. I den hade vi också med squats, så sammanlagt blev det 180 squats idag! Lär nog kännas i benen imorgon :-). Härligt! Ni kan ju ta vilka 3 övningar ni vill & köra denna stege med. Tycker ni att det blir för mycket, kan ju hopprepshoppen/snabba fötter mellan varje övning uteslutas. Men de övningarna är bra för att få det ordentligt pulshöjande som vi gillar. Nedan visar Lina 3 repetitioner av de övningar vi körde. Kör hårt & lycka till!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: