Cirkelpass v. 49

Dagens tips på cirkelpass är ett nykomponerat, men med övningar & bilder vi haft tidigare. Eftersom Vickan har varit sjuk i två veckor, så har vi tyvärr inte fått till något gemensamt cirkelpass på länge. Men numera visar vi ju varje måndag ett tips på ett nytt träningspass, så vi har plockat ihop ett cirkelpass & gamla bilder (därav har vi olika kläder på bilderna).
 
Vi kör cirkelpass med sex stationer/övningar i fem varv. Vi är på varje övning i 50 sek & har 10 sek till förflyttning. Ett varv tar alltså sex minuter. Mellan varje varv vilar vi en minut. Sammanlagt tar hela cirkelpasset 32 minuter. Grymt skön & jobbig träning. Hela kroppen får vara me, även om triceps får sig lite extra träning i detta pass.
 
Tricepsvickningar på bosuboll
Burpee med saxhopp & squat
Hindu Push up
Mountainclimber på bosuboll
Planka med touch
Hopprep
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

Lycka i massor!

Nu har jag varit helt stillasittande & liggande i två veckor pga av influensa. Det kryper i kroppen av att jag inte har fått röra på mig, men samtidigt har det inte funnits någon som helst ork. Inte ens till en kort promenad. Dock har de sista två dagarna varit lite bättre & jag har kunnat göra en del hemsysslor. Igår åkte jag till Friskis & Svettis & trampade lugnt på crosstrainern i 25 minuter. Det var riktigt skönt, även om det kändes att kroppen inte orkade lika mycket som vanligt. Idag fick jag med mig stora sonen ut på en mycket lugn joggingtur. Ingen löprunda med fart alltså, utan lite lugnare jogging. Har ju knappt haft näsan utanför dörren, så att få frisk luft i skogen var totalt underbart. Flåset var inte riktigt som vanligt, men glädjen var enorm. Tänk vad lite första-advent-jogging i skogen kan göra för kropp & själ!! Snart är jag på G som vanligt igen!! //Vickan
 
 


 
Glädjehopp över att jag nu är frisk & kan springa igen! 10-årsjubileumstightsen som är i Limited Edition från 2XU (Two Times You), satt som en smäck! 
 
 

Invigde födelsedagspresenten - löparhandskarna från Adidas. De får toppbetyg! Idag behövdes inte reflexen på ovansidan av fingrarna, men riktigt sköna!
 
 
 

Kladdpepparkaka

Imorgon är det redan första advent, hjälp vad tiden går fort. Idag tänkte jag tipsa om en supersmarrig kladdkaka som passar perfekt till adventsfikat. Jag bjöd på den på min födelsedag förra helgen och den blev väldigt uppskattad. Den innehåller inget mjöl eller vitt socker samt är superenkel att göra, precis som jag vill ha det :). Jag har ännu ingen matberedare, så jag gjorde min smet med hackaren till stavmixern, varvat med bara stavmixern. Det funkar, men man får jobba lite extra. Klart enklast är det att göra smeten i en matberedare. //Lina
 
 

 
 
Kladdpepparkaka
4 dl cashewnötter 
12 urkärnade dadlar
4 tsk pepparkakskrydda 
2 tsk bakpulver
3 ägg
1 dl mjölk (jag tog havremjölk, men det funkar med vilken mjölk som helst)
 
Mixa nötterna, dadlarna och pepparkakskrydda. Häll i äggen och mixa igen. Häll i resten av ingredienserna och mixa noga. Häll upp i springform som du har smörat med kokosolja. In i ugnen på 175 grader ca 20-30 minuter, beroende på hur kladdig du vill ha den. Njut!
 
 
 
 Alltså, smeten är ljuvlig!
 


Skjuts in i ugnen.
 

 
 Färdig! 
 
 

Jag serverade med kokosgrädde och bär, men den är lika god att äta som den är. Resterna blev mellis till jobbet i veckan.