Cirkelpass v.40

Efter förra fredagens totala benmos körde vi på tisdagen efter en cirkel igen. Alltså det benpasset är inte att leka med. Tillbaka till cirkelpasset. Vi körde ett pass med lite extra fokus på axlarna. Därför körde vi 2 supersets med tyngre vikter för axlarna efter cirkeln. (Burpeesen kändes lite extra i benen, trots att det hade gått fyra dagar sedan benmospasset...)
 
Tisdagens cirkel:
Pushpress
Springplanka
Planka med touch
Burpee
Toes to ball
Hopprep
 
 
 
Lina gör pushpress.
 
 
 
Vickan gör planka med touch.
 
 
 
Vickan gör burpees.
 
 
 
Lina hoppar hopprep.
 
 

De senaste gångerna vi använt hopprep har vi använt ett tjockare rep, alltså som en lina eller hur vi ska förklara. Det gör det lite tyngre att veva runt repet & ger ordentlig mjölksyra i armarna. Vi rekommenderar starkt att prova cirkelträning. Det är ett roligt upplägg som verkligen ger möjligheten att köra helt slut på dig själv :). Det är extra kul att vara 2 & peppa varandra. I början kände vi oss lite uttittade på gymmet, men nu bryr vi oss inte alls om det. Vi har fullt fokus på vår träning!! Det är fortfarande folk som tittar, men nu vågar de ibland komma fram & fråga om övningar istället. 
 
1 Anonym:

skriven

Hej. När ni kör era cirkelpass hur många varv och reps per övning kör ni? Mvh Malin

Svar: Vi kör 6 övningar i 5 varv jobbar 50 sekunder och 10 sekunders vila/förflyttning. Sedan vilar vi 1 minut mellan varven. Om du kollar i vårt arkiv under träning -pass så hittar du ett inlägg om upplägget och vilken app vi använder :). //Lina och Vickan
Lina & Vickan

2 Anonym:

skriven

Okej tack för svar😊 Malin

3 Anonym:

skriven

Okej tack för svar😊 Malin

Kommentera här: