Ett steg närmre målet

Jag vill ha ett mål med min träning, något att sträva efter och se att man utvecklas. Jag gillar mätbara mål och har i år haft som mål att klara 10 strikta chins med pronerat grepp   (handflatorna ifrån kroppen). Självklart är huvudmålet med min träning att må bra, men efter det gillar jag att ha mätbara mål. Detta är olika vad man vill ha för mål, men något att sträva efter tror i alla fall jag höjer motivationen. Det behöver ju inte vara mätbart, utan kan vara prestationsbaserat. Alltså att målet är att till exempel gå till gymmet 2 gånger i veckan. Läs mer om mina mål här. Innan årets start kunde jag göra 5 chins. Under våren kom jag upp i 7. Sedan har jag liksom fastnat där. Även om jag klarat de första lite "lättare" har det ändå blivit tvärnit på 7. Men så i förra veckan gjorde jag 9 stycken! Jippi! Barnslig lycka efteråt kan jag lova. Härligt att få ett kvitto på att den träning jag håller på med funkar för mig. Jag mår bra och blir starkare :). Tänk att för 2 år sedan kunde jag inte göra en enda och för 1 år sedan 4 stycken och nu 9 :). Att jag för 2 år sedan bara hängde där och dingla och kom inte en millimeter uppåt. Nu har jag några månader på mig att klara en till. Det är bara att kämpa på! //Lina
 
 Rekordet sattes när jag körde på jobbet iklädd jobbarkläder (är sjuksköterska så ni förstår hur snygga kläderna är). Inga bilder togs då som tur va :). En snäll jobbar kompis har konstruerat en chinsstång i källaren där man kan öva :). Bilderna fick tas i efterhand
 
 
 

Kommentera här: