Cirkelpass v. 9

Ny vecka med nya tag & massor med rolig träning. Här kommer lite tips inför veckans tränigspass. Idag är det åter en cirkel. Den här cirkeln ger bålen en riktigt bra utmaning, även armarna blev ordentligt möra samt pulsen steg. Precis som vi vill ha våra cirkelpass!! Vi fortsätter med våra utökade intervaller & kör nu konstant 1 minut på varje övning med 10 sekunders vila/förflyttning. Som alltid 5 varv & 1 minuts vila mellan varven. Ha en härlig vecka nu & kör hårt på gymmet, i löpspåret eller var ni nu tränar! 
 
Slamball på knä
Magövning med hantel/viktskiva
Burpee med axelpress
Springplanka 
Snakerope
Planka med twist 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Skridskoåkning och långpromenad denna härliga söndag!

Dagens fysiska aktivitet blev skridskor. Jag har vilodag idag så skridskoåkning med dottern blev en perfekt aktivitet. Vädret är ju helt underbart med någon minusgrad och frisk härlig luft. Vi hade hoppats på lite sol men vi var för morgonpigga för att den skulle hinna komma fram. Eftersom både dottern och jag är extremt morgonpigga så var vi var på plats på skridskobanan tidigt. Jätteskönt då det är lugnare då. Vi var alldeles själva den första kvarten. Jag är lite larvig när det gäller att åka på sjöar så vi höll oss på en spolad bana. Runt, runt, runt i en hockyrink blev alldeles lagom denna vilodag. 45 minuter åkte vi sedan blev vi sugna på lite varm dryck så då åkte vi till vårt favorit café. Härligt att kunna avsluta veckan med mysig mamma och dotter tid.  När vi kom hem kom solen fram så då fick det bli en långpromenad också, det gick ju inte att motstå. //Lina
 
 

Ett par snygga skosnören är aldrig fel :)
 

 
 Hela skridskobanan för oss själva!
 
 


 
 Jag åker hellre än bra om vi säger så :)
 
 

Stans godaste latte till mig och varm choklad till dottern.
 

 
Lagom tills vi kom hem så blev himlen klarblå. Då kunde jag inte motstå en långpromenad med maken som sällskap.
 



Lakritsbollar

Härliga underbara lördag som inletts som de flesta lördagar med träning. Sååå skönt att komma upp tidigt och åka iväg till gymmet. Det är mindre folk samt att man kommer hem tidigt och har mycket kvar av dagen. På helgerna fikar vi ofta hela familjen tillsammans och jag försöker alltid ha nåt förberett till mig. Övriga familjen har ännu inte förstått tjusningen med mina bakverk :). Till den här helgen gjorde jag nyttiga bollar med lakritssmak. De vart riktigt goda och jag fullkomligt älskar lakritspulver. Det tar bara ca 5 minuter att svänga ihop. Har ni inte provat att baka med lakritspulver så rekommenderar jag er att prova. Ha en fortsatt trevlig lördag! //Lina
 
 

Lakritsbollar (ca 6-7 stycken)
1 dl mandelmjöl
5 urkärnade dadlar
3/4 msk kokosolja
1 tsk kakao
3/4 tsk lakritspulver 
Kokosflingor att rulla bollarna i
 
Mixa allt i en matberedare tills det går ihop till en massa. Forma till bollar och rulla i kokosflingor. Njut!