Back on track

Det senaste dryga halvåret har varit flera avbrott med långdragna & rejäla förkylningar för min del. Jag är så galet trött på att hosta, tills rösten försvinner. Att snyta mig tills man blir uttorkad typ. Och efter varje långdragen bortavaro från träning (& jobb + allt annat kul socialt!), så är det lite tungandat att komma tillbaka. Men så underbart fantastiskt skönt att få träna igen. Jag är ingen stillasittande person, så att inte orka annat än att flytta mig från sängen till soffan tär på psyket... Men jag har senaste året insett att jag har en vilja av stål. Efter min återgångsträning till löpning förra våren, då det var mycket "pannbensträning" på egen hand, känns det som jag klarar allt (ja, det var väl att ta i, men känslan är så!!)!! Igår gav jag mig ut på en lugnare runda med stora sonen för att se om kroppen fixade fysisk träning igen. Kroppen kändes pigg & jag kände hur glädjen spred sig i kroppen igen! Åhh sådan lycka att få träna igen!! En del hostande var det, men inget som besvärade & hosta kan ju sitta i 6-8 veckor som de sa på vårdcentralen... YES, back on track igen!! Nu SKA det bli ett friskt 2016!! //Vickan
 
 


 

 
Underlaget varierade! Gegga, is, & härliga skogstigar. Skulle ha behövt mina pådragsdubbar periodvis, men annars hade stövlar varit bra... ;-)




 

Havrekakor

Inför helgen blev jag sugen på att göra småkakor. Jag bestämde mig för att ha havregryn som bas och sedan hade jag bara i lite smått och gott. Det blev en lite mjukare variant på småkaka men väldigt god tycker jag. //Lina
 
 

Havrekakor (cirka 6-7 stycken)
 
2 dl havregryn (jag tog en blandning av råg och havre)
5 urkärnade dadlar
1 rågad tsk kokosolja
1 msk vatten
Kanel efter smak
Vaniljpulver efter smak 
 
Mixa ihop samtliga ingredienser och forma till små bollar som du trycker ut på plåten. In i ugnen på 150 grader i ca 10-15 minuter. Förvara i kylen en stund så de "sätter" sig. Perfekta till kaffet! Nästa gång ska jag nog prova med torkade blåbär eller tranbär i. 
 
Jag använde en gaffel när jag formade till kakorna för att få lite mönster.
 
 
 
 
 



Superset axlar

Det här supersetet för axlarna är inte att leka med. Här kan du verkligen köra slut på axlarna. Vi kombinerade Arnoldpress med vanliga hantelpress. Först körde vi 10 stycken Arnoldpress & sedan direkt 5 stycken hantelpress. Samma hantlar genom hela setet. VI körde 5 omgångar & det krävdes mycket pannben (& lite minspel) för att få upp hantlarna de sista repetitionerna. Det var till & med svårt att få med sig vänsterarmen upp över huvudtaget sista gångerna...