Cirkelpass v. 3

Förra veckan blev det tyvärr inget cirkelpass på bloggen. Vi hann inte med det på grund av att vi båda varit på semester. Men nu ska vi försöka få till cirkelpass varje måndag igen. Idag bjuder vi på en härlig genomkörare. Vi var riktigt sugna på att träna tillsammans igen, efter att ha tränat på varsitt håll i några veckor. Nytt år & nya utmaningar, så vi bestämde oss för att utöka våra cirklar lite. Istället för 50 sekunder på varje övning, körde vi 60 sekunder. Fortfarande 10 sekunders vila/förflyttning samt 5 varv med 1 minuts vila mellan varven. 
 
Plankrodd
Hopprep
Burpees med rodd
Vandrande planka
Step up på bräda (en liten film kommer som inlägg imorgon. Första vinterlöpningen igår fick ta platsen för detta inlägg...)
Rygglyft med armrörelse
 
Vi avslutade passet med några pulshöjande tabatas med snakerope bland annat. Det är härligt att vara igång igen.
 
Plankrodd.
 

Burpees med rodd. 
 

 
Vandrande planka. Gå ner varannan gång med höger respektive vänster arm först. Höger armbåge i golvet, vänster armbåge i golvet, höger hand i golvet & vänter hand i golvet. Sedan tvärtom, först vänster armbåge... Se till att kroppen är rak genom hela övningen.Spänn mage & rumpa. Ha fötterna lite brett isär för bästa balansen.
 
 
 
Step up på bräda. Halva tiden började vi med höger fot först & bytte sedan till vänster fot först efter 30 sekunder. Se till att benet du först sätter upp på brädan blir helt rakt innan du går ner igen. Man går alltså höger upp vänster upp, höger ner, vänster ner... 
 
 

Rygglyft med armrörelse.
 

 
Passet blev 5 minuter längre med den lilla ökningen på intervallerna. Vi kände ingen jätteskillnad i själva passet, men lite jobbigare blev det allt...
 
 


Kommentera här: